Formular de înscriere

De ce?

Care sunt amintirile tale despre anii de școală? Care erau materiile la care ai excelat? Dar cele la care ai avut nevoie de ajutor? Crezi că ai fi ajuns unde ești azi dacă nu ai fi avut formatori buni? Sau dacă nu ai fi primit ajutor, de orice fel (meditații, grup de studiu, cursuri online etc.), din partea celor de lângă tine? Imaginează-ți, preț de un minut, ce ar însemna să te fi lovit de un obstacol în perioada ta de formare,fără să fi avut resursele necesare de a-l depăși. Cum ar fi fost să rămâi blocat atunci, acolo?

Pentru copiii din apartamentele sociale acesta nu e un exercițiu de imaginație, este de cele mai multe ori realitatea de zi cu zi. Când apar provocările școlare (lipsa materialelor necesare, absența motivației, incapacitatea de a recunoaște ariile în care există potențial, lacunele de înțelegere a materiei etc.), de cele mai multe ori nu există lângă ei un părinte sau un formator care să îi ghideze. Din acest moment începe o spirală periculoasă, care la vârsta majoratului se va traduce prin incapacitatea de a se integra în societate și prin abandon total al sistemului educațional.  Odată cu acest abandon se mai produce un altul: cel al șansei pentru o viață independentă, împlinită.


Cum?

Proiectul „Să creştem împreună” are ca principal obiectiv crearea unor piloni de susținere pentru  copiii care locuiesc în serviciul rezidențial al apartamentelor de tip familial din București, astfel încât provocările școlare să fie depășite și riscul abandonului școlar să scadă.

Recrutăm și pregătim voluntari care merg săptămânal în vizită la copii și îi ajută în pregătirea pentru școală:

  • meditații la materiile cu probleme
  • recapitularea programei
  • suport la rezolvarea temelor
  • creșterea motivației

Dincolo de aspectul formal al pregătirii lor, voluntarii depun eforturi organizate în vederea dezvoltării personale a copiilor, prin exersarea activă a abilităților de viață independentă:

  • Ateliere de psihodramă, desen, pictură
  • Seminarii de educație sexuală și contracepție
  • Sesiuni de consiliere pentru gestionarea emoțiilor puternice

Metodele de educație non-formală pe care voluntarii le folosesc în lucrul cu copiii creează punţi între joc  şi materiile care le pun probleme la școală. Micile jocuri, experimente la fizică, chimie, scenetele de teatru  și activitățile artistice și creative au rolul de a arăta copiilor că școala nu este mereu  grea sau plictisitoare și că pot învăța într-un mod practic, care îi va ajuta concret în viitor.

În perioada august 2013 – iunie 2016, peste 80 de voluntari au lucrat cu 42 de copii, reușind să obțină rezultate palpabile:

  • creșterea mediilor la materiile cu probleme
  • scăderea numărului de absențe școlare
  • creșterea motivației de a participa la activități extra-școlare



Cine?

Toți voluntarii noștri urmează un program complex de formare și dezvoltare, gândit pe două direcții importante:

  1. În raport cu beneficiarii (copiii) – cursuri de informare și educare cu privire la dezvoltarea psihologică a copilului, atașament, tulburări de comportament, inteligență emoțională a copilului
  2. În raport cu ei înșiși – ateliere de dezvoltare personală care vizează aprofundarea cunoașterii de sine și îmbunătățirea abilităților de relaționare și comunicare.

  • Alina Enea

     Alina Enea, 29 de ani, economist, voluntar noiembrie 2015 - mai 2016"M-am alăturat proiectului în noiembrie 2015 pentru a-i ajuta pe copii să îşi pregătească temele pentru şcoală. A fost un pas important în a mă apropia de aceste ființe minunate, care au nevoie de atenția fiecăruia dintre noi. Studiam, ne jucam, împărtăşeam gânduri şi impresii, confidenţe. Am devenit prieteni şi ...
  • Oana Mancu

    Oana Mancu, 24 de ani, programator, voluntar din 2.11. 2015 - prezent."Nu cred că poţi zice că ştii ceva foarte clar până când nu reuşeşti să explici acel lucru unui copil. Am învăţat să simplific şi să tratez cu calm lucrurile complicate şi să abordez lucrurile serioase prin joacă. Viața devine mai frumoasă așa. Este nevoie de timp pentru a avea rezultate (la o materie) cu un copil. Să ...
  • Simona-Maria Chirciu

    „Să creștem împreună!” a însemnat o perioadă minunată, diversă, vie, în care am cunoscut oameni care aveau interese comune cu ale mele, mi-am facut prieteni și m-am simțit utilă pentru fetele cu care am lucrat. Relația cu ele a “săpat” și a descoperit ce e frumos în mine, ce calități am, care e modul meu de a interacționa cu adolescente și cum pot construi o ...
  • Cristina Dumitru-Călinoiu

    „Să creștem împreună!”  a avut un impact emoțional imens asupra mea. Am învatat eu însămi lecții de viață valoroase de la fetițele pe care le-am întâlnit în cadrul proiectului. Cea mai importantă? Faptul că, pe lângă echilibru emoțional, susținerea și iubirea sunt cele mai de preț daruri pe care le putem oferi unui copil. Totodata, jocurile de învățare pe care ...
  • Anamaria Suciu

    Mi-am dorit foarte mult să mă implic în proiectul „Să creştem împreună!” de când am aflat despre el. Am participat cu mult entuziasm la training, unde am întâlnit oameni dedicaţi şi interesanţi deopotrivă şi am petrecut timp de calitate. Am exersat metode de educaţie nonformală şi apoi am stabilit prima întâlnire.Cu multe emoţii m-am îndreptat către adresă ...
  • Anca Florea

    M-am înscris în acest proiect cu gândul de a fi utilă, de a da din mine acea parte care încă se simţea nefolosită. Şi bine am făcut! Este o experienţă extraordinară, care începe cu intenţia de a dărui şi continuă cu tine ca fiind unul dintre beneficiari. Acest lucru e posibil pentru că cei cu care se lucrează sunt copii, iar copiii ştiu să dăruiască înapoi înzecit, fără pretenţii mari, ...
  • Gabriela Georgiana Vilău

    A fost o perioadă în care am învăţat că este important să oferim celorlalți ajutorul, prin cunoştinţele pe care le posedăm şi sa ne implicam în acţiuni ce au un rol important în dezvoltarea noastră, atât în plan personal cât şi profesional.Mai mult decât atât, activităţile desfăşurate cu copiii au însemnat implicare, responsabilitate dar şi crearea unei atmosfere plăcute, de confort, ...
  • Ionela Stefania Chircu

    Am simțit că am „crescut împreună” cu copiii. Ne-am dezvoltat atât partea relațională, creativă cât și pe cea afectivă. Sebi m-a învățat ce înseamnă ,,te iubesc ” pentru un copil de 7 ani . Două cuvinte magice traduse prin atenție, ascultare reciprocă, înțelegere, afecțiune, cunoaștere și nu în ultimul rând dorul până la următoarea întâlnire.Relația noastră s–a bazat pe ...
  • Claudiu Colesnicencu

    Mă numesc Claudiu şi sunt politehnist. Nu ştiu alţii cum sunt, dar cred că eu am la fel de mult nevoie de lucru cu copiii, cât au ei nevoie de ajutorul meu. Observ mici schimbări la ei, la modul în care văd unele probleme pe care le-am discutat, la faptul că au început să aibă încredere în a-şi pune întrebări şi în a încerca lucruri cât mai grele. Şi mari schimbări la mine: modul în care ...
  • Octavia Adam

    Întotdeauna am fost fascinată de fapul că noi nu suntem acolo doar pentru lecții, ci e un mecanism complex ce îmbină temele, motivarea și construirea încrederii de care copiii au nevoie pentru a reuși. Chiar dacă ajung doar o dată pe săptâmănă la fetița cu care lucrez și este dificil să înregistrez progrese petrecând atât de puțin timp cu ea, știu măcar că îi ofer acel pilon de susținere ...


Evenimente

  • 09/10/2013

    Training voluntari

    Proiectul „Să creștem împreună” a început pe 10.09.2013 cu un training de pregătire organizat pentru cei 20 de voluntari. Training-ul s-a desfășurat timp de 5 zile (în perioada 10 – 18 septembrie), ...
  • 12/06/2015

    Expoziție publică „Materia mea preferată”

    Asociația Create Yourself, în colaborare cu Biblioteca Metropolitană București, filiala Emil Gârleanu, a organizat în perioada 6 decembrie 2013 – 24 ianuarie 2014 expoziția „Materia mea preferată”. ...
  • 12/16/2013

    Proiecție de film de animație pentru copii – „Tabloul”

    Cu sprijinul Institutului Francez, in ajunul sărbătorilor de Crăciun, pe 16 decembrie 2013, le-am făcut o surpriză copiilor de la apartamentele sociale din sectoarele 3 și 6. Le-am oferit oportunitatea să ...
  • 04/29/2014

    Spectacol de teatru “Magia emoțiilor“

    Asociația Create Yourself, în colaborare cu regizorul Dragoș Matei, le-a oferit oportunitatea copiilor plasați în apartamentele sociale să vadă piesa de teatru “Jocul minunat al vieții”! Piesa s-a jucat la ...
  • 07/06/2014

    Vizită la Muzeul Național de Istorie Naturală „Grigore Antipa”

    Pentru a marca sfârșitul anului școlar, 20 de copii din apartamentele sociale din sectoarele 4 și 6 au primit invitații gratuite la Muzeul Național de Istorie Naturală „Grigore Antipa”. Ghizii muzeului le-au ...
  • 11/16/2014

    Proiecție de film „Privighetoarea”

    Copiii din apartamenetele sociale din sectorul 3, beneficiari ai proiectului „Să creștem împreună”, au avut ocazia să meargă la vizionarea filmului „Privighetoarea”. Filmul a fost proiectat la Cinema ...
  • 02/21/2015

    Training voluntari Să creştem împreună, ediţia a 2-a

    În perioada 21-22 februarie 2015 am organizat un training de pregătire pentru voluntarii care s-au implicat în cea de-a doua ediţie a proiectului “Să creştem împreună”. Trainingul a fost a avut loc la sediul ...
  • 06/01/2015

    Spectacol “Amintiri din epoca de școală”

    De Ziua Copiilor, pe 1 iunie, le-am făcut o surpriză copiilor și tinerilor institutionalizați în sistemul apartamentelor de tip familial din sectoarele 3, 4 și 6 din București, beneficiari ai proiectului “Să ...
  • 05/27/2015

    Training „Tehnici de învățare”, de Cătălina Nica

    Voluntarii implicați în cadrul proiectului Să creștem împreună au participat pe 27 mai 2015 la trainingul „Tehnici de învățare”, susținut de Cătălina Nica. Cătălina Nica este profesor de limba ...
  • 01/30/20162:00am

    Minions party – cadou de vacanță pentru copiii cu care lucrăm din sectorul 3

    Minionii, care ne plac atât de mult, au fost admirați duminică, 19 iulie, și de catre o parte dintre copiii beneficiari ai proiectului Să creștem împreună din sectorul 3, la Grand Cinema & More din ...


*Proiect demarat în luna iunie 2013, cu sprijin financiar din partea Comisiei Europene, prin programul Tineret în acțiune 2007-2013. RO_12_E341_2013_R2. Totalul finanțării acordate a fost de 18766 lei