De ce sa devii voluntar pentru Asociația Create Yourself?

Care sunt amintirile tale despre anii de școală? 

Care erau materiile la care ai excelat? Dar cele la care ai avut nevoie de ajutor? 

Crezi că ai fi ajuns unde ești azi dacă nu ai fi avut formatori buni sau ajutor? Imaginează-ți să nu fi avut resursele necesare pentru a depăși un obstacol – să rămâi blocat atunci, acolo.

Pentru copiii din apartamentele sociale acesta nu este un exercițiu de imaginație Din păcate, este, de cele mai multe ori, realitatea de zi cu zi. 

Ei se luptă cu provocările școlare, cum ar fi:

  • lipsa materialelor necesare,
  • absența motivației,
  • incapacitatea de a recunoaște ariile în care există potențial,
  • lacunele de înțelegere a materiei etc,

De cele mai multe ori, nu există lângă ei un părinte sau un formator care să îi ghideze.

Din acest moment, începe o spirală periculoasă, care la vârsta majoratului va duce la incapacitatea de a se integra în societate și abandon total al sistemului educațional.

Odată cu acest abandon, se mai produce un altul: cel al șansei pentru o viață independentă, împlinită.

sacrestemimpreuna

Ajută copiii defavorizați prin proiectul ”Să creștem împreună”

Proiectul „Să creştem împreună” are ca principal obiectiv crearea unor piloni de susținere pentru copiii care locuiesc în serviciul rezidențial al apartamentelor de tip familial din București, astfel încât provocările școlare să fie depășite și riscul abandonului școlar să scadă.

Recrutăm și pregătim voluntari care merg săptămânal în vizită la copii și îi ajută în pregătirea pentru școală:

  • meditații la materiile cu probleme
  • recapitularea programei
  • suport la rezolvarea temelor
  • creșterea motivației

Dincolo de aspectul formal al pregătirii lor, voluntarii depun eforturi organizate în vederea dezvoltării personale a copiilor, prin exersarea activă a abilităților de viață independentă:

  1. Ateliere de psihodramă, desen, pictură
  2. Seminarii de educație sexuală și contracepție
  3. Sesiuni de consiliere pentru gestionarea emoțiilor puternice
  4. Metodele de educație non-formală pe care voluntarii le folosesc în lucrul cu copiii creează punţi între joc şi materiile care le pun probleme la școală.

Micile jocuri, experimente la fizică, chimie, scenetele de teatru și activitățile artistice și creative au rolul de a arăta copiilor că școala nu este mereu grea sau plictisitoare și că pot învăța într-un mod practic, care îi va ajuta concret în viitor.

În perioada august 2013 – iunie 2016, peste 80 de voluntari au lucrat cu 42 de copii, reușind să obțină rezultate palpabile:

  • creșterea mediilor la materiile cu probleme
  • scăderea numărului de absențe școlare
  • creșterea motivației de a participa la activități extra-școlare.

Cum te vei pregăti și dezvolta prin proiectul ”Să creștem împreună”?

Toți voluntarii noștri urmează un program complex de formare și dezvoltare, gândit pe două direcții importante:

În raport cu beneficiarii (copiii) – cursuri de informare și educare cu privire la dezvoltarea psihologică a copilului, atașament, tulburări de comportament, inteligență emoțională a copilului
În raport cu ei înșiși – ateliere de dezvoltare personală care vizează aprofundarea cunoașterii de sine și îmbunătățirea abilităților de relaționare și comunicare.

Aplică pentru a fi voluntar

PopUp - Să creștem împreună
Sending

Experiențele altor voluntari

Este o experienţă extraordinară, care începe cu intenţia de a dărui şi continuă cu tine ca fiind unul dintre beneficiari. Acest lucru e posibil pentru că cei cu care se lucrează sunt copii, iar copiii ştiu să dăruiască înapoi înzecit, în cel mai natural mod cu putinţă.
Activităţile desfăşurate cu copiii au însemnat implicare, responsabilitate dar şi crearea unei atmosfere plăcute, de confort, în cadrul căreia fiecare părere a fost ascultată. Astfel, am adus în atenția copiilor faptul că este important să ne ascultăm unii pe ceilalţi.
Relația noastră s–a bazat pe respect reciproc, comunicare și multă bună dispoziție. La fiecare vizită mergeam cu diverse fișe de lucru (desenat/completat) pentru a ne și relaxa puțin după finalizarea temelor. În felul acesta, am păstrat o atmosfera plăcută pe tot parcursul întâlnirilor.
Observ mici schimbari la ei,[...] ca au început să aibă încredere în a-şi pune întrebări şi în a încerca lucruri cât mai grele. Şi mari schimbări la mine: modul în care interacţionez cu oamenii, am devenit mult mai matur în multe decizii, mult mai răbdător şi tind să explic orice.
Chiar dacă ajung doar o dată pe săptâmănă la fetița cu care lucrez și este dificil să înregistrez progrese petrecând atât de puțin timp cu ea, știu măcar că îi ofer acel pilon de susținere care îi lipsea atât de mult, știu că acum, atunci când rezolvă corect o problemă, oricât de ușoară, aude BRAVO și nu „oricine putea face asta”.
M-am alăturat proiectului în noiembrie 2015 pentru a-i ajuta pe copii să îşi pregătească temele pentru şcoală. Am devenit prieteni şi încă ne vizităm după terminarea proiectului. Ieșim la film, teatru, încercăm să ne ajutăm reciproc, ceea ce este minunat.
“Nu cred că poţi zice că ştii ceva foarte clar până când nu reuşeşti să explici acel lucru unui copil. Am învăţat să simplific şi să tratez cu calm lucrurile complicate şi să abordez lucrurile serioase prin joacă. Viața devine mai frumoasă așa. Copiii te surprind mereu.
„Să creștem împreună!” a însemnat o perioadă minunată, diversă, vie, în care am cunoscut oameni care aveau interese comune cu ale mele, mi-am facut prieteni și m-am simțit utilă pentru fetele cu care am lucrat. Relația cu ele a “săpat” și a descoperit ce e frumos în mine.
„Să creștem împreună!” a avut un impact emoțional imens asupra mea. Am învatat eu însămi lecții de viață valoroase de la fetițele pe care le-am întâlnit în cadrul proiectului. Cea mai importantă? Faptul că susținerea și iubirea sunt cele mai de preț daruri pe care le putem oferi unui copil.
Mi-am dorit foarte mult să mă implic în proiect de când am aflat despre el. Am participat cu mult entuziasm la training, unde am întâlnit oameni dedicaţi şi interesanţi deopotrivă şi am petrecut timp de calitate. Am exersat metode de educaţie nonformală.

*Proiect demarat în luna iunie 2013, cu sprijin financiar din partea Comisiei Europene, prin programul Tineret în acțiune 2007-2013. RO_12_E341_2013_R2. Totalul finanțării acordate a fost de 18766 lei